Este cunoscut faptul ca, in medie, un european isi schimba masina personala dupa 3 ani de utilizare. Media este calculata mai mult dupa obiceiurile din vest, deoarece est-europenii sunt obligati de veniturile mai mici sa foloseasca automobilul un timp mai indelungat. Putina lume stie insa, ca exista sisteme foarte avantajoase prin intermediul carora poti avea, in fiecare an, o alta masina, daca te-ai plictisit de cea veche.

Totul pleaca de la sistemul de proprietate, o notiune lipsita de sens in domeniul auto.

Cesiune.ro a pus la punct un sistem extrem de practic, unul care se aseamana cu leasingul operational (vorbim de un leasing operational auto), dar are mult mai multe avantaje. Cel mai important este faptul ca scapi de multe din grijile prilejuite de masina: impozit, revizii, Casco, etc. Al doilea ca importanta este faptul ca pot schimba masina oricand. Pe scurt, este un sistem de inchiriere cu clauza de cumparare, cu un avans ce poate fi refolosit oricand.

Pe toata durata contractului, impozitul masinii este platit de Cesiune.ro si ratele sunt fixe, neinfluentate de dobanzi si Euribor. Vom explica, mai intai ce reprezinta, in realitate, detinerea unei masini. In mod normal, pretul platit la achizitie este cea mai mare cheltuiala, se adauga sumele necesare intretinerii (combustibil, taxe, asigurari, service). Un total enorm, care poate fi calculat de fiecare dintre noi, atat pe an, cat si la kilometru de utilizare. La finalul posesiei, cand masina devine prea veche, nu are optiunile ce le dorim sau ne-am plicitisit de ea, aceasta se vinde cu o suma denumita in limbaj de specialitate valoare reziduala sau de revanzare. Diferenta dintre cele doua sume, costuri (pret achizitie + cheltuieli) versus suma de revanzare, reprezinta costul net de utilizare a masinii pe care ne-am dorit-o si acum incercam sa scapam de ea. Acest cost poate fi socotit la luna, astfel ca avem o valoare reala a pretului pe care il platim lunar ca sa avem masina proprie. De ce trebuie, in acest caz, sa avem in proprietate masina respectiva, cu grijile inerente? (impozit, revizii, asigurare, vanzare, etc.)

Solutia Cesiune.ro este inchirierea pe termen lung. Clientul isi alege masina noua sau rulata, din oferta companiei sau de la un dealer autorizat. Sunt acceptate si masini din afara site-ului, dupa o verificare temeinica. Se face un contract de inchiriere, cu plata unui avans si apoi se platesc ratele lunare. Aici se termina si grijile. Finantarea din spatele acestui mecanism este asigurata de propria companie, Cesiune.ro si permite deducerea legala a cheltuielilor si a TVA-ului, fara complicatii birocratice.

Contractul de inchiriere este insotit de un antecontract de vanzare-cumparare, ce asigura clientii de intrarea in proprietatea masinii la finalul contractului. Practic, cei care doresc cumpararea efectiva, la finalul contractului devin proprietari, desi reprezentantii Cesiune.ro ne-au asigurat ca 90% din clienti prefera schimbarea masinii periodic. Asadar, dupa plata in avans a unei sume intre 20% si 40%, apoi plata a 48 de rate, la finalul ultimei rate clientii devin proprietari. In functie de situatie, clientii vor opta pentru o plata finala ce poate fi 20% sau numai 1%.

Foarte important este faptul ca aceasta finantare nu afecteaza gradul de indatorare, astfel ca acestia pot accesa in continuare credite si leasinguri la banci si alte companii, fara probleme, fara un istoric al datoriilor afectat.

Avantajul unic pe piata din Romania, despre care vorbeam mai sus, este cel prin care clientii aflati sub contract de cel putin 1 an isi pot schimba masina cu o alta, dupa preferinte, in limitele avansului achitat initial. Daca titularii contractului doresc o masina mai mare, mai mica, mai ieftina, mai luxoasa, din alta clasa, ei pot returna masina initiala, pot beneficia de un nou calcul pe baza avansului si pot inchiria/cumpara alta masina, fara a plati alt avans, si asta in fiecare an. Ajungem, in acest fel, la discutia despre costurile lunare generate de folosirea unei masini. Contractul de inchiriere are un cost lunar comparabil cu cel de proprietate, dar te scapa de multe batai de cap.

Si ca sa concluzionam, pe toata perioada de derulare a contractului impozitul masinii este platit de Cesiune.ro, care ramane proprietar pana la finalizarea contractului.

De asemenea, costurile de utilizare sunt predictibile, deoarece rata este fixa si nu este afectata de dobanzile bancare sau de valorile Euribor.

Cesiune.ro va asigura ca pentru semnarea unui contract si finantarea achizitiei unui automobil prin propria platforma nu e nevoie de birocratie (nu se tine cont de parerea Biroului de Credit), documente justificative, bilanturi depuse, ci de un minim set de acte, stabilit pentru fiecare dosar in parte.